Puh, lättnad!!

I går var det den stora ögonlysningsdagen. Fadilah, Ramsay, Annie och Janelle hade tid kl. 8.00 på Albano.
Det blev till att stiga upp kl. 4.30 för att vara där i tid. Hade räknat med både halka och köer, men inget av det var det.
Snälla Annki kom och mötte upp, för att hjälpa mig med "hm, se upp för dårarna", hundarna.
De är liksom lite glada av sig och tror att alla är ditbjudna bara för deras skull.
Då kan det bli lite jobbigt, att ha full koll.
Ramsan, Filifjonkan och Flanelle, var helt utan anmärkning och Annie hade  minskat sina näthinneveck, så jag var mer än nöjd, om än 2000 kr. fattigare.
Annki hade tagit sig vatten över huvudet och bett mig komma och fika hos henne, efter vet.besöket. Alltså meeeeed alla hundar.
Det är verkligen en pyttehiss hon har, upp till 7:e våningen.
Man får in en person och max två hundar, så vi fick knöka in bondhundarna i omgångar.
Gick trots allt bra. De har väl lärt sig att vad matte än hittar på, så är det bara att finna sig i det.
Annkis två katter var väl instängda, det tackar vi för.
Äntligen inne i lägenheten, kom Annki på att hon glömt en kasse i min bil.
Nuuuuuu, förstår jag, som inte har barn, hur det känns att vakta en tvååring i en porslinsaffär!!
Alla mina hundar dök i Jessies leksakskorg och fullständigt galna av lycka, flängde de runt med den ena efter den andra kuliga grejen.  Annie, som är en glupsk dam, när det gäller otillåtna ting, hittade snart "råttorna"!!!!!!!
Jösses, tänkte jag, hon kommer att svälja den, så fort hon kan.
Ner med alla leksaker i korgen och en kudde ovanpå. En boll fick hon behålla, tänkte att den ska hon väl inte massakrera i alla fall.
Precis då, kom Annki in genom dörren och jag kunde glatt visa upp ett tomteskägg, som bestod av innanmätet i bollen.
Där gick det undan, ska jag säga.
Eftersom Annki, trots allt är en optimistisk person, tänkte hon att vi skulle dricka te och äta mackor, med hundarna. Man tycker ju att hon skulle ha lärt sig, hur mina hundar funkar, så mycket som hon varit hos mig.
Det blev armar uppåt sträck med mackorna. Jag hade fått en jättefin tekopp att dricka ur. Ni som sett "Skenet bedrar", förstår nog att jag kände mig som Elisabeth.
Vandaliseringen av Annkis lägenhet blev avbruten av ett besök i stora rastgården, tack och lov, ja det förstås, Fjonkan hann ju med att kissa på vita mattan också.
Hundarna fick stöka runt lite med några av Jessies lekkamrater, innan vi åkte hem.
Hade tänkt mig en tur på ängarna, på em. men somnade på soffan!
I dag har alla varit ute på gräv- och racetur och Annki, du får rätt igen!!!!
Den där jävla Annie, som aldrig vill gå hem.
Hon är så jäkla finurlig och visste precis i går i rastgården att det var inhägnat och ingen ide att försöka slippa komma. Men hon är verkligen min "överman".
Så många hundar jag haft, genom åren och aldrig någonsin, har någon av dem, trotsat mig med att komma.
Pinsamt nog, får man alltid försöka lura henne. Hon håller sig precis utom räckhåll.
Sitt där då, dumskalle, tänker jag alltid varje gång, men till sist är det jag som får ge upp.
Samma idag, det blev dummieskast, för hela slanten.
Hon älskar apportering och kan inte motstå en dummie. Meeeeen, man får ju se till att kasta den nära sig.
Snart har hon överlistat mig där också.
Äääääääääääälskar henne i alla fall!!!!!




Kommentarer
Postat av: elisabet

hihi! Fullt ös som vanligt med andra ord! skulle gäääärna ha åsynat cirkusen men kan nog misstänka att det är RÖJ! Ungefär som det tydligen varit på hunddagis i dag....Trixie är som en urvattnad trasa! Ha det och tack för att du förgyller min dag med roliga nyheter på bloggen;)

2011-01-11 @ 17:21:59
Postat av: Lisa & Liston

Hej Ewa och alla hundar!

Annie låter väldigt lik sin bror!? Älskar att apportera och vill aldrig gå in, iaf inte nu när det är så mycket snö. Hoppas att allt är bra med er alla. Vi mår bra även om jag är lite handikappad då jag håller på att operera mina händer i omgångar. Kram

2011-01-16 @ 10:57:08
URL: http://elisabethhansson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0