Mycket nu!

Min närmaste tid, lär bli ett inferno!
I morgon får jag veta om och när och hur, mina operationer sätter i gång.
Kommer att bli galen, om jag får ett negativt besked.
Senaste veckorna har jag haft en värk i knän och rygg, som inte går av för hackor.
Jag som är livrädd bara jag tänker operation, är villig att stå ut med vad som helst, bara
jag får slippa dessa smärtor.

Om ett par veckor, kommer lilla Alma att flytta in hos oss. Det ska bli så spännande.
Känns som att lite av Tillie kommer tillbaka.
Ska äntligen få se Alma på torsdag.

Inte nog med det, hela nästa vecka kommer att gå åt till att åka Sverige runt och para tikar.
Bakterieprover är tagna på alla tre, väntar svar på Annie. Jonna och Janelle hade inga bakterier.
Kommer även (för att det ska bli riktigt dyrt) att ta blodprov på alla tre, så jag med säkerhet vet vilket dygn jag ska störta i väg till respektive hane.
Här lämnas inget åt slumpen!!!
Med lite tur, behöver jag "bara" åka till Sala, för att para Jonna.
Lisa, som äger Ramse, kommer och tittar på hans kull på Sörbäck och seeeee, då passar jag också på
att titta lite extra på Alma och tar påpassligt nog, med mig Jonna.
Försöker att tajma in allt med Jonnas höglöp.



Ramse


Förmodligen samma dag, om jag har otur, ska Janelle vara i Åmål, för att paras med Nimbus.
Blir till att läsa kartan och få ihop allt.



Som om det inte räckte, skall Annie paras i Ödeshög, säkert också det samma dag!!!!
Vad ger ni mig för det!!??
Hade faktiskt bett henne att inte löpa förrän om ett par veckor, men näää inte den där jä..a Annie inte.
Chansar alltså på att få Annie dräktig, vilket verkar vara omöjligt.
Men jag vill ju så himlans gärna få en dotter efter henne.
Skam den som ger sig!!!

Nu kommer snart montörerna som skall installera en braskasett i min öppna spis, bäst att sätta fart.

Vardagsrummet ser helt annorlunda ut, med flyttad tv, dvd, cd-spelare och rensad bokhylla.
Hur i helskotta kunde allt detta, plus tre sopsäckar fyllda med kastat skräp,
få plats i bokhyllan?



Återigen, har snälla vänner ställt upp för mig.
Hasse var här i lördags och trasslade ut alla 38 sladdar som tillhörde tv:n, samt de övriga apparaterna och kopplade in allt snyggt och prydligt, där alla står på sina nya platser.





Nu har spiskillarna åkt hem och jag har käkat lunch.
Sitter och beundrar min nya spis, som jag inte får använda förrän i morgon.
Hur ska jag kunna vänta. I och för sig, har jag ännu ingen ved, får väl köpa lite av grannen.
Har beställt ett lass till nästa säsong, dock.
Nu var det väl 17 om inte elräkningarna ska bli lite lägre.








Kommentarer
Postat av: Lisa Lange

Å vad du har det hett under fötterna,hehe. Hoppas allt gå finfint. Operationen ska väl gå utav bara farten oxå. Kram//Lisa

2011-02-08 @ 16:09:01
Postat av: Pernilla Sjöqvist

Hej!

Jag har haft två tikar från dig. Var jättenöjd med dessa. Nu har jag en Vassrugg och en Livsglädjetik. Kul att du ska hit till oss och para. Är mer än nöjd med min Ebba som kommer från Ulla i Tösse.

2011-02-08 @ 20:03:26
URL: http://vildavovve.se
Postat av: Matilda och Zeke

Låter som att du vet vad du ska göra, med din tid framöver ;-)

2011-02-09 @ 06:13:35
URL: http://www.aquaseers.se
Postat av: eva

nu blir det till att börja planering så man kan hjälpa dej så mycket det bara går med föhoppningsvis tre kullar och alla andra gullpluttar medans du är konvalesent så du blir lite rörlig till semestern i grekland och kan samla krafter till nästa operation oj va vi ska ut i skog och mark när du smärtfri kram från mej och mina hulliganer

2011-02-09 @ 18:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0