En alldeles vanlig dag.

Tänk att man har så snälla grannar. De flesta är dessutom yrkesmän.
Mycket passande, tycker jag.
I dag var det snickarens tur, Peo kan det mesta, ja, jag tror faktiskt att han kan allt inom sitt område.
Oerhört noga, inget fusk där inte.
Har äntligen hittat en hög hundgrind på nätet och den har nu anlänt.
Dessvärre är den inte lika lätt att klämma fast i dörrhålet, som de vanliga grindarna.
Kanonbra blev det. Undrar om ens Maya, kommer att hoppa över.

Egentligen skulle jag varit hos min veterinär, 3 min. härifrån, kl. 14.00
för baktprov på Jonna och Janelle, men vi gör det i morgon i stället.

Just som vi sitter där och fikar Peo och jag, kommer en bil in på gården, verkligen inte ovanligt,
men jag väntade ingen.

Men vad kul, en kille som jag känner från Oxundatiden och som bodde en bit från mig, hade vägarna förbi.
Det blev några timmars nostalgisnack om gamla "goda" tider och alla härliga människor, vi umgicks med då.
Usch, vad tiden gått fort, många av dem lever inte i dag.
En och annan tår, kände jag i ögonvrån, när vi talade om mitt älskade Oxunda, som jag aldrig någonsin kommer 
att glömma!

En fin bild från en valpköpare, piggade upp mig till sist.
Lucky, 12 år gammal.
Vi hoppas på en lillebror efter Jonna, till sommaren.



O. Join Up Jonno    äg. Rita Mattsson




 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0