Skön eftermiddag.

I dag bestämde min gulliga vän Sylvia och jag, att vi skulle åka till Uppsala och kolla lite i affärer.
Sagt och gjort, efter en tur i skogen med sju av hundarna, drog jag i väg och hämtade upp Ia, för vidare färd till "stora" staden.
Vi började med att äta lunch, himmel vad god fisklasagne , jag åt.
Sedan runt i affärer, mest fönstershopping, men ett par varma vinterbrallor och ett par kängor blev det i alla fall.
Så har jag ju fått för mig att jag måste måla över "några" skavanker, här och där.
Undrar hur dessa har uppstått.
Över till Bauhaus och köpte färg och en bänkskiva. Bajskratta blev det också, den gamla har jag råkat ha sönder.
Ia, som älskar att toka sig, måååååååste ju ropa till mig, vad ska du med bajskrattan till??????
Nästa stopp: Elgiganten, där Ia, som inte alls skulle handla något, egentligen, bara mååååååste köpa en ny spis.
Otroligt nog gick jag ut ur affären, utan att ha köpt en endaste pryl.
Rusta nästa: Däääääääääääääär fick vi syn på ett par massagestolar som vi naturligtvis måste prova. Himmel vad skönt det var att bli knådade över hela kroppen. Vi satt kvar pinsamt länge.
Ia kved, jag skiter i spisen och köper en sådan här istället.
Allt detta avslutades med fika och bakelse.
Tja, då har man syndat igen, men skit samma. Ny dag i morgon.
Kul hade vi, mycket fnitter och flams.
Efter 35 år som vänner , har man många minnen att skratta åt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha! Herregud jag blir ju glad över att läsa om era äventyr i U-sala! Undrar vad folk tänkte när de fick höra "bajskratta".....hahahahahahahahaha!!!!!!!

2010-11-29 @ 20:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0