När kennelflickan var i ensamt majestät på kenneln....

När valparna var sex veckor åkte Larsson med särbo Lasse till Grekland en vecka.
De lämnade över ansvaret till fru Wennborg (en pålitlig klippa!!!) och mig (det var då jag började ifrågasätta Larsson omdöme=)).
Wennborgskan jobbade på dagarna, började supertidigt men då kom hon hem tidigt också så jag fick lite hjälp. Med Wennborgskan två golden, min gullunge, 14 valpar och Larssons 14 vuxna hundar var det sammanlagt 31 hundar att mata, ge kärlek och hålla efter..... 

Så här såg en av de dagarna ut.......och ni som vinnlägger er om ett vårdat språk bör genast lämna bloggen och återkomma när Larsson tagit över spakarna igen....


Dagen börjar:
Vaknar mitt-i-jevfla-natten av att nån hund fått spunk, jag svär som en sjöman, somnar om en liten stund, drar på mig de kläder som ligger närmast och börjar släppa ut hundar i trädgården för lite morgontoalett, delar upp dem i lagom stora grupper och stänger in dem i olika rastgårdar. 

Duschar o tar på mig rena kläder, 32 sekunder senare har hundarna hoppat på mig med leriga tassar och det ser ut som om jag har en lågbudgetvariant på batiktröja,
matar valparna som bits som pirajor, lider blodbrist pga alla myggbett och i mitt ansikte har finska vinterkriget brytit ut, räknar ner tills torsdag då jag åker hem.......ska aldrig mer reta folk som bor på landet för hur de ser ut. Utom Rimbosar för där går trots allt gränsen!

Matar vuxna hundarna och får tinnitus av allt skällande, jagar rätt på Jonna som smitit till valparna för att skrämmas, blev skitarg på henne, diska alla matskålar, upptäcka att det fattas en matskål, jaga Fadila en stund för att ta tillbaka skålen.

Mitt-på-dagen;
Går ut med sex hundar för att promenera i skogen, kommer hem med bara två, de andra får hämtas en och en ur diket och ur sorkhål, matar valpar igen, funderar på att mörda pirajorna, ändrar mig, bär ut dem i valphagen, tar av mig så jag ligger i underkläder o solar i hängmattan en halvtimme för att få lite färg, kommer på att jag måste kratta upp hundbajs i trädgården,
givetjävlavis kommer då en granne från byn PROMENERANDE med sin hund längs vägen,
där står jag i underkläder, fårskinnstofflor och vinkar med en bajsig kratta, funderar på att gå och hänga mig, orkar inte leta efter rep.


På em/kvällen;
Förstärkningen kom och hon hade med sig jordgubbar och glass,
eftersom AC:n i hennes bil är paj körde hon som en biltjuv från Rimbo för att glassen inte skulle smälta, vi satt och njöt i trädgårdeni människorastgården med staket runt för att få äta glass själva, en granne kom insladdande, sa inte Hej, frågade efter frun i huset o börnade iväg sen utan Hejdå, mata alla hundar igen, brorsan med flickvän kom o fikade så då hånglade vi med valpar. Sen skulle de stora ha mat igen, hörseln som börjat komma tillbaka försvann igen. Titta tv. Släppa ut hundar på kvällskissning. Säga "gonatt" till alla. Somnade innan jag landat i sängen.

Dagen efter gjorde vi om alltihopa igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0